Βιωματικό εργαστήριο προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης (Γυμνάσιο)

Η Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) επιδιώκει, εκτός των άλλων τη δημιουργία πρωτοποριακών μοντέλων εφαρμογής του θεσμού Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού στους χώρους εκπαίδευσης ώστε οι μαθητές/ μαθήτριες να αναπτύσσουν δεξιότητες και στάσεις και να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις ενός μεταβαλλόμενου κοινωνικού, επαγγελματικού και εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Με ιδιαίτερη, λοιπόν, χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το πρόγραμμα με τίτλο «Βιωματικό εργαστήριο προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης  (Γυμνάσιο)» το οποίο είχε υποβάλει η ΕΛΕΣΥΠ στο Υπουργείο Παιδείας εγκρίθηκε (βλ. συνημμένη έγκριση). Το πρόγραμμα αξιοποιεί την εμπειρία του εργαστηρίου που πραγματοποιήθηκε εθελοντικά από αποφοίτους ΠΕΣΥΠ και ΜΠΣ ΣυΕΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ , και ιδιαίτερα από τις Άννυ Κοντζινού, Νάγια Μποέμη, Κυριακή Τζανοπούλου, Μαρουσώ Χανιώτη, που είναι ταυτόχρονα και τακτικά μέλη της ΕΛΕΣΥΠ,  με ιδιαίτερη επιτυχία το σχολικό έτος 2017-18, σε τμήματα αυτόνομα και στα καινοτόμα προγράμματα Αγωγής Υγείας σε σχολικές μονάδες της Β/ βάθμιας εκπ/σης.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενεργοποίηση των μαθητών/ μαθητριών μέσω βιωματικών τεχνικών στις θεματικές: α) Διαχείρισης σχέσεων – μαθητές/ γονείς/ εκπαιδευτικοί και β) Αγωγής Σταδιοδρομίας. Για το 2018-19, το Πρόγραμμα  θα υλοποιηθεί εθελοντικά από όλους τους εμπλεκόμενους, σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (Δ.Ε.) της Αττικής από την ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π., με την Ράνυ Καλούρη να έχει τον συντονισμό και την Νάγια Μποέμη να έχει την ευθύνη του σχεδιασμού και της εμψύχωσης.

Η δομή του κάθε εργαστηρίου διαμορφώνεται από την Ράνυ Καλούρη και την Νάγια Μποέμη βάσει της επιλεγόμενης θεματικής από τον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό και σε συνεργασία μαζί του.

Ενδεικτικά το βιωματικό εργαστήριο στοχεύει ώστε οι μαθητές/ μαθήτριες:

  • Να εκφραστούν σωματικά και συναισθηματικά, προκειμένου να καλλιεργηθεί θετικό κλίμα μέσα στην ομάδα και ένα πλαίσιο σεβασμού και αποδοχής, που θα έχει αντίκτυπο στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.
  • Να ενισχύσουν την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμηση τους.
  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να κατακτήσουν στρατηγικές διαχείρισης τους.
  • Να εξασκηθούν σε κοινωνικές δεξιότητες προκειμένου να τις εφαρμόσουν στις κοινωνικές τους σχέσεις.
  • Να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και ειδικότερα την φαντασία, την πρωτοτυπία, την ευελιξία τους.
  • Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση, ώστε να οδηγηθούν στην κατανόηση συμπεριφορών και κινήτρων των άλλων ατόμων.
  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη αναφορικά με την ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα (οικογένεια, σχολείο, τοπική και παγκόσμια κοινωνία).

Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή του προτεινόμενου εργαστηρίου αξιοποιούν τα δεδομένα από τις σύγχρονες τάσεις και τις θεωρητικές προσεγγίσεις στη συμβουλευτική/προσανατολισμό, στη σχολική ψυχολογία, στην κριτική παιδαγωγική και το κοινωνικό θέατρο.

H διάρκεια του προγράμματος είναι 3 διδακτικές ώρες με ενδιάμεσο διάλειμμα σε κάθε ενδιαφερόμενη ομάδα/τμήμα μαθητών, υλοποιείται στο χώρο του σχολείου και έχει μηδενικό κόστος για τους συμμετέχοντες, αφού παρέχεται εθελοντικά από τους συντονιστές, εισηγητές, εμψυχωτές.

Εάν θέλετε το σχολείο σας να συμμετέχει στο προαναφερόμενο πρόγραμμα θα πρέπει να στείλετε email εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.με το email και το τηλέφωνο επικοινωνίας, ώστε η υπεύθυνη συνάδελφος Νάγια Μποέμη να επικοινωνήσει μαζί σας για τον σχετικό προγραμματισμό.

Για την έγκριση του Προγράμματος από το ΙΕΠ πατήστε εδώ.